• sočutje
  • samostojnost
  • rahločutnost
  • stik
  • potrpežljivost
  • razvajanje
povzeto po Andreji Poljanec

Starši si pogosto želijo, da bi bili otroci ubogljivi, pridni, da jim ne bi bilo treba ponavljati pravil in zahtev, predvsem pa, da bi življenje teklo bolj umirjeno. Verjetno se večina staršev sprašuje, ali obstaja recept, ki bi pomagal, ne da bi se morali čemu odpovedati?

Veliko staršev pričakuje, da otrok na začetku osnovne šole, postane malo bolj samostojen, na primer, da vsak dan znova ne »teži«, ko si je treba zjutraj umiti zobe. Lahko si samo predstavljamo, da mora biti včasih prava »norišnica«. Potrebno se je zavedati, da otroci zahtevajo ogromno nežnosti in občutka, da jih v teh potrebah razumemo in začutimo. Starševstvo mora strmeti k rahločutnosti do otrok. To pomeni, da naše starševstvo temelji na sočutju, poznavanju razvojnih potreb ter potrpežljivosti. Normalno je in lahko smo ponosni, da je naš otrok čustveno živahen in da verjame, da se bomo kot mama ob njem še naprej razvijali.

Tudi negovanje šestletnega otroka ni razvajanje, kot se starši marsikdaj ustrašijo, ampak predstavlja dragocen telesni in čustveni stik, ki ga bo otrok nosil v sebi kot nežen poljub ves dan. Če pa dan začnemo z naveličanostjo in strahom, da z otrokom nekaj ni v redu, da se v svetu ne bo znašel, pa bo otrokova podlaga v sebi in v svetu temačna in žalostna.

Pomembno je, da je tudi mož fizično in čustveno vpleten. Očetova vloga v starševskem odnosu ni zamenljiva in se bo brez njegove iniciative in akcije otrok težko res polno razvijal.

Potrebno je še poudariti, da sta jutro in večer ključna dogodka dneva, ko otroci še posebej hrepenijo po občutku povezanosti in uglašenosti. Le ko si dovolimo začutiti vsakega otroka posebej, vsak dan posebej, kdaj je otrok nečesa čustveno in fizično sposoben, bo otrok na ta način delal z veseljem, učinkovito in mi pa bomo zadovoljni.

V starševstvu ne iščemo instant rešitev, saj so odnosi živi ter predstavljajo ljubezen in sočutje. Na podlagi sočutnega pristopa se bomo lažje spopadali tudi z najbolj zoprnimi nalogami. Ne smemo pa  pričakovati, da se bo otrok odrekel čustvenemu stiku, ki je temelj njegovega razvoja.

person

dr. Katarina KOMPAN ERZAR,univ. dipl. psih.

Imate vprašanje? Potrebujete več informacij ali pomoč?
Stopite v stik z nami.

Andreja Poljanec

dr. Andreja POLJANEC,univ. dipl. psih

Projekt MOST

Projekt MOST je namenjen vsem, ki iščejo kvalitetne strokovne vsebine in informacije ter pomoč v primerih osebnih stisk o tematikah, ki so povezane z vsebinami vzgoje otrok in mladostništva, partnerstva, osamljenostjo in depresijo. Osebne stiske in težave s katerimi se soočajo ljudje v sodobni družbi so iz leta v leto bolj zaznane in namen projekta je ravno v tem, da se zgradi t.i. MOST med tistimi, ki iščejo odgovore in rešitve ter tistimi, ki lahko omogočijo strokovne vsebine in prve oblike pomoči.

Pridruži se nam

skladMZZSEU sklad

Projekt sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.