povzeto po Andreji Poljanec
Starši si pogosto želijo, da bi bili otroci ubogljivi, pridni, da jim ne bi bilo treba ponavljati pravil in zahtev, predvsem pa, da bi življenje teklo bolj umirjeno. Verjetno se večina staršev sprašuje, ali obstaja recept, ki bi pomagal, ne da bi se morali čemu odpovedati?
Veliko staršev pričakuje, da otrok na začetku osnovne šole, postane malo bolj samostojen, na primer, da vsak dan znova ne »teži«, ko si je treba zjutraj umiti zobe. Lahko si samo predstavljamo, da mora biti včasih prava »norišnica«. Potrebno se je zavedati, da otroci zahtevajo ogromno nežnosti in občutka, da jih v teh potrebah razumemo in začutimo. Starševstvo mora strmeti k rahločutnosti do otrok. To pomeni, da naše starševstvo temelji na sočutju, poznavanju razvojnih potreb ter potrpežljivosti. Normalno je in lahko smo ponosni, da je naš otrok čustveno živahen in da verjame, da se bomo kot mama ob njem še naprej razvijali.
Tudi negovanje šestletnega otroka ni razvajanje, kot se starši marsikdaj ustrašijo, ampak predstavlja dragocen telesni in čustveni stik, ki ga bo otrok nosil v sebi kot nežen poljub ves dan. Če pa dan začnemo z naveličanostjo in strahom, da z otrokom nekaj ni v redu, da se v svetu ne bo znašel, pa bo otrokova podlaga v sebi in v svetu temačna in žalostna.
Pomembno je, da je tudi mož fizično in čustveno vpleten. Očetova vloga v starševskem odnosu ni zamenljiva in se bo brez njegove iniciative in akcije otrok težko res polno razvijal.
Potrebno je še poudariti, da sta jutro in večer ključna dogodka dneva, ko otroci še posebej hrepenijo po občutku povezanosti in uglašenosti. Le ko si dovolimo začutiti vsakega otroka posebej, vsak dan posebej, kdaj je otrok nečesa čustveno in fizično sposoben, bo otrok na ta način delal z veseljem, učinkovito in mi pa bomo zadovoljni.
V starševstvu ne iščemo instant rešitev, saj so odnosi živi ter predstavljajo ljubezen in sočutje. Na podlagi sočutnega pristopa se bomo lažje spopadali tudi z najbolj zoprnimi nalogami. Ne smemo pa pričakovati, da se bo otrok odrekel čustvenemu stiku, ki je temelj njegovega razvoja.